Boermarke

“Ontwikkel new business concepten voor retail en foodservice."

Boermarke zag dat er een flinke strijd tussen concurrenten werd gevoerd in zowel retail als foodservice. Om in de huidige tijd relevant te blijven, vond ze het dan ook noodzakelijk om doordachte concepten te ontwikkelen om verder te kunnen groeien. Het Foodatelier werd gevraagd om inhoud te geven aan doordachte new business concepten, waarin de eerste focus lag op de categorie diepvries.

Onze aanpak

Het Foodatelier was van A tot Z betrokken bij de ontwikkeling van het concept Everyday Icecake. Eerst zijn verschillende marktanalyses uitgevoerd, om vervolgens conceptproposities uit te werken, op keukenschaal verschillende smaken en mixen te ontwikkelen, smaak- en gebruikstesten uit te voeren en patenten en octrooien voor het merk en de verpakking te ontwikkelen en te borgen. Tot slot is een complete introductiecampagne opgeleverd. 

  • Productontwikkeling
  • Sales management
  • Productproposities
  • Consumer insights
  • Marktanalyses
  • Product-markt combinaties